torsdag 25 februari 2010

Hemmaplan igen

ja då rullar vardagen på i snöiga Göteborg...
Men vi sätter lite guldkant på vardagen och unnar oss det där lilla extra när vi känner för det.
Det känns faktiskt riktigt underbart att bara få vara hemma med varandra också.

Niclas knegar på och jag är... arbetssökande? Arbetslös? nä de kan ja knappt kalla mig när de ringer från höger och vänster och undrar om man inte kan jobba.
För tillfället stämplar jag, jobbar timmar på Scandic Crown och Telegraf (Spendrups) samt har några järn i elden. Jag tror att allt snart kommer ramla på plats men tills dess så fyller jag dagarna med allt från träning, bakning och livsnjutning =)

Om ca 2 veckor hoppas jag att jag blir moster igen, men det gör nog inget om det blir tidigare =)
Då blir det en tur till Säffle och snosa bebis och berätta för storebror vad stor han blivit.

Just nu har jag en bulldeg på jäsning, visste ni föresten att det ska gå lika bra med rapsolja om man inte har smör hemma. Vi får se på resultatet senare. En kladdkaka står redan färdig med smält risenkola på toppen. Niclas har sin fikadag på jobbet imorn och "husmor" som jag är så får man ju styra upp ngt =D och få sig några vuxenpoäng?

Imorn ska jag ut till Malt & Humle i Kungälv och köra Jinxevent med Minna och en tjej till. Det lär bli en sen kväll då de stänger 3:00 och vi ska rigga ner sen. Lördag kväll, söndag morgon och måndag kväll jobbar jag på Scandic igen.

Snart är det vår!



Inga kommentarer: