fredag 19 februari 2010

Bangkok, 37grader + feber & munkdress!

Oj oj... jo det blev ju inte svalare nej...


Niclas piggnade till under tisdagen men lämnade tyvärr över det till mig =S
På tisdag kväll landade vi i Bangkok och checkade in på Asia Hotell, som låg några hus från Siam center. Vi gick ut för att käka mat men kom inte värst långt då jag var febrig och mådde illa. Det blev lite pasta att tvinga i sig på hotellet innan en lång och jobbig natt.

Onsdag morgon segade vi ett tag på hotellet och stoppade mig full med Niclas gamla mediciner. När jag var tillräckligt hög på paracetamol tog vi en taxi till Buddas tempel. Där blev vi iväglurade i en tuktuk som skulle visa oss en annan budda undertiden det var stängt för "siesta" mellan 12-15. Tuktukkillen körde oss till en budda och 51 små butiker med allt från siden till diamanter... Special price for you sir!
Väl tillbaka vid templet var det inga problem att knalla in tills en dam tjoade att vi skulle låna kläder för att skyla oss =D jovisst 30 minuter senare står jag påklädd och överhettad. Febern har satt fart igen och vi dämpar den med en frukost/lunch bestående av magnumglass och paracetamol förståss =)  efter tillräckligt lång tid inne på området med massa turister och gnällig, svimfärdig flickvän gav Niclas upp och lämnade stället för att åka hem och lägga mig på rummet.

Onsdag kvällen var jag lite pigg igen och vi åkte till Hardrock cafe för att försöka få i mig lite mat igen. Det var gudomligt gott med vanlig mat! ingen thai krydda alls!.. käkade upp halva Niclas portion med... pasta med ostsås... + en Mohito = mmmm i magen. Natten avslutades med shopping på Nattmarknaden. Trevligt!

Torsdagen var jag helt på banan igen. Ja inte svimfärdig och gnällig ialla fall =)
Vi checkade ut och tillbringade hela dagen på MBK med shopping, manikyr & massage på listan. Kvällen närmade sig och vi avslutade semestern på suvarnabhumi flygplats, en gigantisk stor flygplats!

När vi väl gjorde entre hemma i ett snöigt Sverige hittade vi ett påfyllt kylskåp =) Trevligt! Syrrans gubbe har bott här en sväng när det vart båtmässa. 

Här kommer lite bilder som jag lovat tidigare, nu längtar vi tills sommaren!
Enjoy!

















Inga kommentarer: