torsdag 25 juni 2009

bakfylletrött?

Vad är drt egentligen som gör att man blir bakfull?
De säger vätskebrist.... naaa.. de undrar jag allt på...
Ni vet när man sovit alldeles fel eller för lite då kommer det krypandes.. bakfylletröttheten och smasksuget....
Jo för en glass skulle sita alldeles utmärkt precis just nu... en piggelin vet ja!

Ja jo iallafall...
Igår jobbade jag 14:00-23:00 med start av dagen på en brand och säkerhetsrond... under dagen följde senare hissstopp och andra spektakulära händelser man snällt får lösa, men som ny på jobbet iaktog jag mest händelsen och servade övriga gäster undertiden.
När klockan sen blev 23:00 och ingen nattis kommit visade det sig att han var sjuk och vår andra nattis som var påväg skulle alltså köre hela natten själv... inte bra..
Men jag kände mig relativt fräsch och visste att jag egentligen skulle gå på mitt nästa pass 8 timmar senare så erbjöd mig att stanna, vilket skiftleader uppskattade och gick hem. Sagt och gjort cyklade jag hem 16,5 timme senare och blev ledig 4 dagar i rad! =D gott gott!

Men nu åter till bakfylleteorin.... Varför blir man helt bakis i hela kroppen av detta? No alcohol, nattamat enligt tallriksmodellen och lagomt mycket kaffe? nja... tror inte bakfyllan beror på bakfyllan det måste va nått lurt....

TIme för nått svalkande iafl..... glass, juice, vatten eller?.....
Sol på er!

1 kommentar:

Therese sa...

Du är en kämpe du Maria! :) Saknar ditt glaá humör här hos mig! PÖSSS