tisdag 3 februari 2009

..och idag trodde en gubbe jag var 30+ !! dags att slänga på sig mimmipigg trosorna igen eller?

efter att fått ett smått utbrott igår kväll insåg jag varför jag inte hunnit med mig själv och mitt liv den senaste tiden.. de 7 senaste dagarna har jag jobbat kvällar! bortsett från i söndags. Inte sååå konstigt då kanske att tvättkorgen var överfull och strumplådan ekade tomt utan arbetstossor.
Idag däremot! så har jag jobbat tidigt och rusade hem till tvätten så fort jag kunde sen ut på promenix runt kvarteret...
och det var dåå jag rotade runt lite längre in i garderoben för att hitta ngt vettigt att ha på sig (i vanligafall är morgonrocken/pyjamasen det obligatoriska tvättakläderplagget eftersom allt annat ligger i maskinen men vilket kanske inte passar när man ska ut bland villakvarteren?) och däär hittade jag gamla favorit jeansen!! å lite färgade toppar och tröjor som låg läängst in bland sommarkläderna. Det är ju precis nu i allt grått och tråkigt man vill ha nya kläder men inte har pengar... så rota loss i garderoben vettja! som pricken över i rotade jag fram favorithalsbandet och bästejackan! gott!

Så väl ute på promenixen hittade jag en ny rutt där jag inte gått förut, där världen stannade i julas eller? Stjärnor i fönstren och julslingor i trädgårdarna, tillomed en tomte skymtades på en grindstolpe! Är jag helt lost eller ska inte julen va ute nu? ..... julen varar ända till påska sjunger man ju meeeen.... nu får de va nog va!

Ett energiglimtande av glädje! tänk vad en eftermiddag i frihet kan göra!
Imorn kör vi middag för 60 pers. Det går bra nu!


Inga kommentarer: