lördag 7 februari 2009

afterwork & helgmys

Efter en hård vecka kom belöningen vi alla väntat på =D tsss..

Igår kom N till jobbet vid 13 tiden och väntade tills jag jobbat klart vid 17 tiden. Undertiden fick han i uppdrag att springa runt till Bikbok och köpa en överdel till mig eftersom kollegan meddelat sent kvällen innan att de inte blir ngn afterwork för att hon var så trött... meeen väl på jobbat hade hon allt ändrat sig minsann. N kom tillbaka med ett vitt urringat spagettilinne med ett stooort peacetecken på... -jaaahaa va fiint ... ehm... kanske inte riktigt vad jag planerat. Madeleine som precis skulle sluta och åxå springa ut en sväng fick i uppdrag att hitta ngt mer passande. Hon och kollegan med respektive hade rotat runt och tillslut kommit fram till en vit överdel me rockigt tryck på. perfekt =D
Jag stängde ner och vi gick för att ta bilen till Malmen men när vi gick förbi Park blev vi så lata så vi svängde in där och hittade ett lämpligt bord intill ett piano vilket dög utmärkt. Efter några glas vin, Hamburgare, Tryffel, Kaffe, skratt och några drinkar fick Madeleine brotom hem hon skulle ju jobba idag. Och vi andra då skulle vi orka ta oss ända hem?.. Ringde ner till Anglais och fick ett rum sen sussade vi godare än godast. Jag vaknade första gången vid 6 tiden och var vrååålhungrig! Låg och längtade efter pannkakorna på frukostbuffen och somnade om. Väl nere vid pannkakorna orkade jag bara en...

Planen var ju sedan att vi skul ege oss ut på stan och hita en 30 års present till nästa helg meeen dagen innan gjorde sig påmind och vi åkte hem och soov och kolla på nätet istället.. Vad hittar man på? och vad ska de kosta? förslag mottages tacksamt!

Nu står min rosepepparsås på plattan och pastan och lövbiffen ska snart köras igång... Vi tar en frossarkväll i soffan idag me chirre å dipp å choklaaaa =D
Härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här med kläder var tydligen inte så lät :P bättre lycka nästa gång. Tack