tisdag 2 september 2008

mediavimmel

I morse när jag kom till jobbet visste jag att det skulle bli en lång dag med många problemlösningar... och tänk så rätt man kan ha =)

Nya Idol gänget kom på plats vid 8 tiden och vi riggade upp deras teknik så att allt funkade. Deras gäster kom på plats och när alla var inne i lokalen för att se ett filmklipp på förra årets idoler och gamla juryn ska jag bara trycka på play knappen.....
vad händer jo inget alls nästan...
filmen börjar rulla men helt plötsligt inget ljud!
Jag startar om film, startar om ljudsystemet.... inget ljud alls....
inser att något borde hänt med Switchen som inte lyser alls....
Tekniker Ionell kommer springandes och mycket riktigt hr säkringen gått! 5 min senare har vi nytt system och filmen rullar med film.... men gud vad de där minutrarna känns långa... men vi löste det ju =)

Dags för utmaning 2, en grupp kommer 3 timmar tidigare än bokat och deras lokal finns inte färdig eftersom vi skulle ha in dem i en lokal där det nu sitter en grupp som inte är färdiga än.... fixar en annan lokal, krånglar med LCD som inte vill funka alls, Felsökning... stressad... Lampa trasig! byta LCD =)

Utmaning 3 kommer strax efter. Kändis som är i Sthlm denna dag ,gömmer sig i minsta sviten för att inte märkas för mycket, vill spela Xbox på storbild. Hämta LCD, Tekniker Ionell och springa dit. Möter Oj Jättevakt! nästan lång upp till taket och nästan lika bred, fast trevlig och glad =D Kopplar in, möblerar om, Springer och hämtar dricka. Sen va de nöjda.
Tänk va jobbigt de ska va att alltid ha minst en stor biff med sig JÄMT! inte få sova, äta, duscha, bajsa! ifred... ojojoj....

Så här ser det ut, fast samtidigt tar man hand om alla andra konferenser, telefonsamtal, mail, bokningar, förfrågningar, fakturering och så vidare.......

Och jag trivs så jäkla bra!,,, Stod i gamla stan och väntade 3 min på tunnelbanan mot Norsborg. Känner att folk tittar på mig... och ja... jag förstår att de tittar för jag är Nöjd, jag är Glad och jag är Lycklig.. och då ler man, det är det inte många som gör på tunnelbanan =D

Take Care°

1 kommentar:

Bozero sa...

En Värmlänning fixar väl det mesta... ;)

mrBozero