onsdag 5 november 2008

Falska stockholm

Ja... på ytan så kan allt verka så himla perfekt... men här finns ju inte ens riktiga julgranar!
Tog en nypa frisk luft på vägen hem efter en tillkännes mycket jobbig dag och gick bort till slussen för att hoppa på tunnelbanan där. På vägen ser jag en grantopp prydligt fylld med tjocka gröna fylliga grenar... men helt klen 2/3 delar.. hm? Efter att ha tagit mig närmre inser jag att lyftkranen som står strax bredvid håller på att klä stammen med grenar...... Men va fasen! Riktigt fina granar finns i skogen, inte mitt i stan! morr!!!

På jobbet har det vart 2 långa dagar... Valvaka hela natten 550 gäster + full Media bevakning... TT, Radio, Tv4, Svt.. ..
Många kommentarer om detta upplägg... men tystnad + Lärdom (den som lever den lär) & ibland kanske en tystnad ger mer inverkan. En god vän lärde mig det för en tid sedan, det ingen visste var bara att tystnaden ibland bara var dryghet i detta fall HAHAHA =D

Nu har jag precis druckit en varm kopp chokla och ska packa simkläderna för morgonens hurtbulle aktivitet.

Inga kommentarer: